30-01-07

het laat-dinsdaagse kwikkel-kwekkelen op stoelen

Kijk liefste energieverkwistertjes, ik kan het niet vaak genoeg herhalen hoe poepsimpel het eigelijk allemaal is, en maar goed ook want aan moeilijkdoenerij heeft u of uw poezewoefke ook niks.

Ja ok, natuurlijk, hélemaal gemakkelijk kán het niet zijn, je probeert tenslotte ernstig te blijven, de wereld en haar slachtoffers de eer te betuigen die je haar/hen moreel schuldig bent, vanuit je al te luxueuse positie, hier in het HemelNet.

Dát alleen al maakt dat je bijna niks doen kan zonder plat op je bek te gaan bij elk woord dat je met je stompe vingers op het klavier uitduwt, al die gaten die je in ponskaartjes van de tijd perst.

So what, zij die niet kunnen bekschuiven zullen geen vloerparels vangen, of zoiets.

Je moet dus niet willen doen alsof dat alle boekskens die in uw kot staan te blinken niet bestaan. Maar je moet daarbij dus niet willen verbloemen met schoon beeldekens waar/wanneer dat er niks te zien is, waar alleen maar de slecht verteerde brokstukken van verhakkelde thesisen rondwaren of waar je probeert met wat schoonschrijverij iets of iemand in te pakken om die dan thuis voor de spiegel als een mummie weer uit te wikkelen. Maar dat hoort toch bij de productontwikkeling, hoor ik de professioneel in u jammeren, dat is toch businessas as usual, je moet toch niet hélemaal de naieve sul gaan spelen.Euh, nee echt naief niet, dank u ,maar u hebt gelijk: daar bestaan inderdaad trainingskampen voor. Volgt uw mentor en gij zult scoren, uw weekendpotten zullen puilen, men zal uw letters scanderen, overal te lande wachten u overvolle voetbalstadia. Of tenminste een fanclubke naar waarde van uw zeep. Veel vet, goei soep, prima zeep. Weinig vet, mager soepke, prutszeep. De wetten van de Kapitale borstels zijn hard maar rechtvaardig.

We waren evenwel begonnen met bloggen en kathedralen bouwen om heel die rattebaklang te ontvluchten, om daar voor de rest niks mee te maken te hebben, keep it kleen want van het ogenblik dat ge met k-woorden begint te klunzen is de boel verkocht, om zeep, gaan Houthalen, den bosuil in, braakballekensvoer.

Wat is er dan aan de hand, waarom loopt het hier en elders toch zo fallikant mis, waarom doet het pijn aan de oogjes die toch al aan het tranen waren van al dat gepier in het licht, waar uberhaubt niks te zien is, alleen maar méér licht & koppijn, uiteindelijk. Waarom kunnen we zo moeilijk die productvorming ontwijken en toch duidelijk zijn, net nu we zo onnozel zijn dat tegen beter weten in en bijzonder hardnekkig te willen? Het kwaad heeft zoals altijd een naam, anders zou het niet plezant zijn, het kwaad heet namelijk het essentialisme, een denktrant die blablabla

Zie je je kan geen drie woorden zeggen of je zit al mee in het betoog. Het betoog betoogt. Tot uw oog d'r uit is.

Gelukkig dat er betere schermen in aantocht zijn of het zou de eeuw van de koppijn worden.

Het is nochtans geen slecht of ontoepasselijk beeld, dat in het licht staren in de verwachting van. Het gaat er misschien wel om tegen de duidelijkheid in te werken, de wetenschappelijke verklaringen te traceren wég van hun finale klaarheid, terug naar hun virtuele oorsprong, een filosofische methode zeg maar die, euh, allez Gilles, komt nog 's helpeuh, want ik zit mij hier weer vast te rijden en 't is nog nie eens woensdag geweest:

'necessary to return to the interior of scientific states of affairs or bodies in the process of being constituted, in order to penetrate into consistency, that is to say, into the sphere of the virtual, a sphere that is only actualized in them. It would be necessary to go back up the path that science descends, and at the very end of which logic sets its camp"

Bon da was in 't Engels, de Kessel-loose Kaballa is gelukkig een Nederlandstalige leer, zij het met diverse Sporten. Het virtuele heeft hier niks te maken met 3d toestanden of saaiberspees ofzo, het virtuele is een modaliteit zoals het reële (wat er is) en het mogelijke ( wat zou kunnen zijn) een modaliteit is van euh, ja wat er is dus. Dit derde rijk heeft Deleuze in zijn ontologie (leer van wat er is, zónder Sporten) nodig om beter het procedurale karakter van de werkelijkheid te kunnen vatten. Het procedurale is in onze visie ( hélabà, dat staat schoon hé, Deleuze en ik: onze visie) immers belangrijker, voorafgaand aan het objectmatige, de extentionele finaliteiten van het zijnde in zijn observeerbare staat. Dat maakt van de visie van Deleuze ('k zal toch maar een paar stapkes terug zetten in nederige beaterigheid) een streven naar een wetenschap van het intensionele, die niet zoekt naar het vatten van het evenwicht en de identiteit maar het worden zelf op de staart wil trappen die ons die objectieve illusie geeft op finaliteiten, een illusie die voortdurend als inconsistent met het reële wordt met de vinger gewezen, mede ook omdat het een machtsmiddel is, het Beest zelve zeg maar dat ons heden (voor de zoveelste keer in onze krappe geschiedenis) aan de rand van de afgrond heeft gebracht en er dreigt over te frommelen, als we niet allemaal maken dat we bv. morgen om 19u55 vijf minuten de pries uittrekken om iedereen ten minste duidelijk te maken dat onze planeet wel degelijk koorts heeft en dat het nie, uberhaubt niet om te lachen is.


23:28 Gepost door dv in prrt | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.